lördag 12 november 2011

Framsidans betongarbete är nu klart.

Förra helgen göt vi sista formen på framsidan och idag inspekterade vi frukten av vårat arbete. Och vårat arbete är bra. Det känns som vi börjar kunna det här med att gjuta. Hösten har i alla fall varit på vår sida i år, varmt och ingen snö ännu, vilket underlättat arbetet med huset. För utom gjutningen förra helgen har vi börjat ställa för vintern genom att plocka bort saker man inte vill trampa på när snön lagt sig. Vi har även täckt över växthuset i ett försök att skydda rutorna från vikten av snön. Förra året skördade 12 ruter på växthuset. Har jag för mig iaf. Förhoppningen är att vi inte behöver köpa fullt lika många nya rutor till våren.

Största delen av dagen har dock gått åt till att fixa med bilen. Senaste besktningen resulterade i två stycken tvåor. 5000 kronor och en del trixande senare så står jag nu med två lappade före detta spruckna balkar, en bytt styrled, ett lagat hål i hjulhuset och en förhoppning att jag tar mig genom kontrollbesiktningen till veckan. Håll tummarna allihopa.

Till nästa gång, trevlig höst.

4 kommentarer:

  1. Kul med en uppdatering!

    Det var på tiden =)

    SvaraRadera
  2. Kul att det fortfarande är någon som läser bloggen. ;)

    SvaraRadera
  3. Klart man läser och mycket roligare nu när man kan kommentera :) Jag länkar ju till er :) Nu får ni uppdatera fastän ni inte är här ute åxå :) Jag såg er inte här i helgen som var? Och vart var ni då? Laddade ni batterierna kanske?

    SvaraRadera
  4. Jag vaknar nu på morgonen och funderar på hur stor duk vi kan få upp Johan? Nu tänker jag inte på att duka ett bord som Anna vill, utan mer på ladan den bruna och så stoora! Vilka möjligheter som finns! Det jag tänker på förståss är: Hobo with a Shotgun, Oogverblindend (Dazzle) (Cyrus Frisch), Batman Begins Batman Begins, Sin City, Confessions of a Dangerous Mind, Fortune Hunters, Surviving the Game, Buffy vampyrdödaren, Split Second, Wedlock, Dödsmatchen, Blint Raseri, Flykten från Sobibor, The Hitcher, Kött och blod, Ladyhawke, Blade Runner, Nighthawks, Spetters, Flykt för livet, eller Turkiska konfekten :) Här snackar vi verkliga möjligheter att visa på en stoor duk ;) Väl mött 2012!

    SvaraRadera