söndag 5 september 2010

Det var den första helgen det :)

Så var helgen slut då. Det har blivit massor gjort. Spånet i golvet i sovrummet räckte inte riktigt till vinden men som tur är finns det fler golv i huset. Anders och Valle har gjort en fantastisk insats på källardörren. Dörren är nu helt fixad och öppnar och stänger nu utan problem. Valle grävde ur marken framför dörren så att regnvatten inte ligger kvar mot dörren och tillsammans med Anders dränerade dom gången med grus och ett större rör än slangen som låg där sedan tidigare. Inne i huset så har skåpen plockats bort från väggarna och väggar och tak rivits ner till brädväggen. Golvet har inte öppnats ännu men det kommer snart. Jag vet att jag skrivit det förut men jag hoppas att spånet räcker till att fylla på vinden.  :) En större hög med grejer att elda börjar växa fram på tomten... vi har kört eldningstunnan en hel del men det kommer att ta ett bra tag att elda upp allt. Syrenbersån bredvid huset har mött en motorsåg och är bortforslad till komposthögen. Det har varit en fullmatad helg kan man säga och det känns i kroppen vill jag lova.

Inga bilder idag tyvärr, jag ska försöka bättra mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar